ijs, mama van dijk, zelf maken, gezonde keuze
Jouw eetcoach weet raad

Een zomer zonder ijs, is geen zomer

En bij een zomer is niets lekkerder dan af en toe een heerlijk verfrissend ijsje. Nu zit er nogal veel verschil in de ijsjes. Heel veel ijsjes zijn echte caloriebommen. Vandaag deel ik graag eens met je hoeveel calorieën er in de meest gegeten ijsjes zit. Zo weet je precies wat voor vandaag de ‘beste’ keuze is. En natuurlijk geef ik je ook weer een leuke tip om zelf mee aan de slag te gaan. Want zelf een gezond ijsje maken blijkt zo moeilijk nog niet!

Raket 39 kcal

Festini peer 45 kcal

Split 65 kcal

Calippo 95 kcal

Solero 95 kcal

Bolletje roomijs 110 kcal

Marsijsje 140 kcal

Magnum mini 160 kcal

Sundae met caramel 235 kcal

Cornetto 245 kcal

Magnum 260 kcal

McFlurry M&M 375 kcal

McFlurry Lion 530 kcal

 

En wist je dat je ook heel makkelijk zelf ijs kan maken?

Er zijn genoeg recepten te vinden op internet, gezonde en minder gezonde. Het voordeel van zelf ijs maken is dat je precies weet wat er in zit. Je kan dan ook zelf bepalen hoeveel suiker je er in stopt. De gezondste en makkelijkste manier voor het maken van een ijsje deel ik graag met je:

Het is vrij simpel. Pureer een kop vers fruit (bv. aardbeien) in de blender (of staafmixer) met een halve kop water. Schenk dit in een ijsvormpje en zet het in de vriezer. Na een paar uurtjes heb je een heerlijk, gezond ijsje!

 

Heb je ook een lekker ijsrecept laat het mij weten!

Ik vind het heel leuk om nieuwe recepten uit te proberen!

Ik wens je een heel fijne zomer!

Zonnige groet,
Nathalie

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.