powertalks voor mama's, boekreview, review,
Review

#Powertalks voor mama’s – Review

Ben je moeder dan weet je één ding zeker. Tijd is er soms te weinig, wallen zijn er vaak teveel en terwijl de dag ten einde komt kan het zomaar voorkomen dat je beseft dat er van stille tijd weer eens bar weinig terecht is gekomen. Zonder daar teveel over na te denken val je die avond in slaap, begin je aan de volgende dag na een nacht die wellicht maar een keer of 6 werd onderbroken. Laat me raden, je kunt wel een portie powertalks gebruiken!

#Powertalks

Wellicht herken je jezelf in bovenstaande. Het gezin, je werk, het huishouden, de afspraken met vriendinnen in de vrije tijd of de uurtjes in de sportschool, ze slokken tijd op en vragen energie van je. Misschien kon je voorheen moeiteloos tijd vrij maken voor God en merk je nu steeds vaker dat je bijbeltje dicht blijft. Juist voor jou als christelijke mama is daar het boek “#Powertalks voor mama’s”

Stille tijd

Begin dit jaar schreef ik al over het Kraamjournal, het boek dat je 12 weken lang mee aan de hand neemt langs gebroken nachten, zwarte wallen, volle luiers, eindeloze aaah’s en oooh’s en een heleboel liefde. Na twaalf weken laat het Kraamjournal je los. Het boek is uit en ineens sta je middenin het leven van een moeder.

Enkele weken geleden viel ook het boek #Powertalks voor mama’s op de mat van de uitgeverij. Het boek is geschreven door Danielle Koudijs. Voor mij voelt #Powertalks voor mama’s als een soort van vervolg op haar eerdere boek het Kraamjournal. En alhoewel het boek zelfs geschikt zou zijn voor tijdens het koken of een bezoekje aan het toilet plof ik liever met mijn geliefde rooibosthee op de bank waar ik terwijl ik af en toe kijk naar mijn dansende kinderen, van binnen dans. Want het is weer tijd, tijd voor een portie herkenning en een goed gesprek met mijn Maker. Stille tijd met powertalks!

Lay out

De schrijver heeft haar bekende lay-out door weten te voeren van het Kraamjournal naar dit volgende boek. Ik vind het mede daardoor erg prettig om te lezen. Het boek geeft me het gevoel van een papieren archief vol ervaringsverhalen van andere mama’s. Een soort van mamablog op papier dus en dat is ook wel eens fijn! Een verzameling artikelen van diverse mama’s verdeeld in vier thema’s nemen je mee door het boek. Perfect om elke dag een stukje te lezen, zomaar tussendoor of op een vast momentje van je dag om invulling te geven aan je stille tijd. Er is ruimte voor notities waardoor je ook daadwerkelijk van je af kunt schrijven en je actief mee kunt doen. Hoe tof is het om het dan over een tijd nog eens te lezen en te zien wat je toen hebt opgeschreven?

boekreview powertalks voor mama's

Cadeautip

Wil jij een mama verrassen met een leuk cadeau dat haar herkenning zal geven te midden van de ups maar ook de downs van het moederschap? Een boek om erkenning te geven als ze vermoeid is en op zoek is naar balans of gewoon wanneer ze zoekt naar God te midden van bergen wasgoed, een volle agenda en een chaotisch huishouden. Alles in het boekt ademt; “Je bent niet alleen. Hij zag je toen en hij ziet je nu. Hij is erbij. ”

#Powertalks voor mama’s, bij wie staat hij al in de kast of op het verlanglijstje?

Je koopt hem hier.

-x- Mama van Dijk