eerste keer bioscoop, peuter, casper en emma maken theater
Opvoeding en ontwikkeling, Peuter, Review

Casper en Emma maken Theater – voor de eerste keer naar de bioscoop

Casper en Emma maken Theater – Of ik naar de film wilde met mijn peuter? Naar de film Casper en Emma om precies te zijn! Natuurlijk, enthousiast maar nog een tikje benieuwd bericht ik terug, leuk! “Maar is het ook geschikt voor driejarigen” bericht ik daar voorzichtig achteraan. Ik krijg een positief bericht terug en we besluiten gewoon eens te gaan!

Van Cinemec naar Pathé Ede

Afgelopen zaterdag was het dan zover. Onze peuter mocht naar de film met papa, mama en haar oudere nichtje Djenna. Fleur zette wij af bij oma en dat was uiteraard ook voor onze blondie geen straf. We bezochten onze vertrouwde bioscoop Cinemec in Ede maar die bleek zich te hebben omgetoverd tot Pathé Ede. Zo kom je nog eens ergens achter hé. Of nouja, een bezoekje aan de bioscoop was voor mij ook alweer zo (lees te) lang geleden.

Pathé happymealdoosje

We parkeren de auto en Naomi stuitert vol enthousiasme de deur door. Bij de kassa maakt ze een kort praatje waarna we de hoek omlopen en een walhalla van snoepgoed ons begroet. Die wil ik! En die ook! gilt mijn peuter het uit. We kiezen veilig voor een geniaal soort (ik noem het maar) happymealdoosje bij de bar waar de meisjes vervolgens trots mee rond paraderen. In het Pathé doosje zat een pakje drinken een zakje snoep en een zakje popcorn. Daarnaast zat er voor beiden een klein puzzeltje bij. Geniaal bedacht!

Zaterdagmiddag naar de film

Met nog 5 minuten te gaan maken we een korte pauze bij de toiletten om vervolgens naar de zaal te lopen. Te midden van de hordes mensen moeten we onze peuter flink in de gaten houden. Gekheid natuurlijk. Zaterdagmiddag, lunchtijd en mooi weer. Er is geen kip te bekennen en we voelen ons een stel tv-sterren met een eigen bioscoopzaal waar we slechts vier mensen treffen in de gigantische zaal. Hoe heerlijk is dat! Briljant voor onze ietwat wilde luidruchtige peuter natuurlijk die elke stoel even wil uitproberen.

Casper en Emma maken Theater

En dan dimmen de lichten en wordt de film gestart. Dochterlief die op een rode stoelverhoging zit kijkt verwonderd naar het grote scherm terwijl het geluid door de speakers knalt. Zou ze het spannend vinden denk ik nog? De trailers voorafgaand passen in mijn ogen niet helemaal bij het genre piepjong en ik ben dan ook benieuwd wat er in haar koppie omgaat die eerste minuten. Met een gefronste blik kijk ik de kant van papa op onder het mom van: Ze moet nu niet gelijk alles al op willen eten in de eerste twee minuten hé. En; zou ze niet zo al moeten plassen? Zou ze wel stil blijven zitten? Gelukkig zit ze die middag naast papa en komt er een paar stoelen verder helemaal niets over van een bezorgde vraag of ongeruste moeder.

Casper en Emma op Netflix

Voor de uitnodiging wist ik nog niets van “Casper en Emma”. Al helemaal niet dat dit op netflix een dikke hit is onder de kindertjes. Ik besloot het nu en dan eens aan te zetten maar voor we het wisten werden Peppa, Nijntje, Woezel en pip en Tip de muis ingeruild voor een luidkeels “Wij willen Casper en Emmaaa” of door de jongste “Emmmaaaa” wanneer de afstandsbediening in het vizier kwam.

Sttt…

Die middag straalt ze voor de allereerste keer naast haar hardwerkende papa in de bioscoopzaal naast de leukste man die zich vooral nergens druk om maakt. De anderhalf uur in het donker pakt hij die middag dan ook met volle teugen mee..

Het is Djenna die me lachend aankijkt als ze zegt: “Kijk eens, *grinnik* ik geloof dat hij al slaapt.. ”

Ben jij al  eens naar de bioscoop geweest met je peuter/kleuter?
Hoe was die eerste ervaring bij jullie?